Family business

Söndagen kom helt att handla om trädfällning och nermalande av kvistar. Utrustad med motorsåg, kompostkvarn och två söner grep jag mig an verket. Förutom min äldste son, som återigen överraskade mig med att självmant vilja hjälpa till så städslade jag även mellansonen. Mellansonen vill helst sitta inne och bygga och måla sina Warhammerfigurer, men han hade tidigare i veckan lånat pengar för att köpa ännu en ask av figurer som han bara måste ha. Lånet skulle nu till del betalas av i form av arbete.

Vi sågade, kapade och malde och när dagen led mot sitt slut var gullregnet och residentens slyhög borta. Jag trodde vi skulle komma längre och hinna med aspen också men den får tas nästa helg. Det var jättekul att få hjälp av sina barn, även om jag inser att de förmodligen fann detta astrist.

Kommentarer

Populära inlägg