Hösten kommer snart - det går med vindens fart

De tre senaste veckorna har jag arbetat med denna Ledinska insikt i bakhuvudet. De första gula björklöven har dalat till marken och vildvinets bladverk har börjat så smått att bli rött. Den långa semestern var välbehövlig men jag har flera delprojekt som måste färdigställas innan frosten omöjliggör fortsatt byggande. Så väl hemma satte jag och min fru en furiös fart på mitt byggande och har på dessa tre veckor gjort slut på 25 säckar cement, 15 säckar i helgen som gick och 10 säckar helgen innan det.

De tre delprojekten som måste färdigställas är i prioritetsordning;
  1. Färdigställande av betongfundament i avloppskulverten och återfyllnad upp till ny marknivå.
  2. Färdigställande av gång på övre terrass.
  3. Färdigställande av grundfundament där pelargången ska anläggas.

Delprojekt 1 lämnade vi innan sommaren med följande bild.

Sedan vi kom hem har vi gjort följande på delprojekt 1 i bilder.

Delprojekt 2 lämnade vi innan sommaren med följande bilder.


Sedan vi kom hem har vi gjort följande på delprojekt 2 i bilder.


Delprojekt 3 lämnade vi innan semester med följande bild.

Sedan vi kom hem från semestern har vi gjort följande på delprojekt 3 i bilder.




Faktum är att jag själv är lite överraskad över hur snabbt projekten nu faller på plats, men än är det för tidigt att ropa hej.

Kommentarer

Populära inlägg