One down - two to go

Med ett delmål avklarat så användes helgen till att färdigställa de andra två. På agendan står att färdigställa gången på den övre terrassen och grundfundamentet där pelargången ska anläggas nästa år. Av dessa två delmål äger gången högsta prioritet.

Så i helgen var det full fart framåt på gångläggandet. Med sex för helgen inhandlade cementsäckar lades gångstenar i dagarna två. Första dagen lades två gångstenar och de två stenarna som avslutar trappan upp till gången. De för dagen lagda stenarna skiljer sig mot de andra i det att inget fogbruk lagts i.


På söndagen rasslade det till eftersom nu fyra stenar kunde läggas på plats och allt fogas med min frus benägna bistånd. Vädret var dock regnigt och Sisyfos tyckte sig vara en usel uppdragsgivare när han såg sin medhjälpare och fru sitta hopkurad under skyddsplast för att kunna foga i regnet. Jag inbillar mig att de flesta andra gett slaget förlorat mot regnet, men min fru fogade tålmodigt ihop lagda stenar och skyddade verket mot regn. Vad mer kan man begära av sin fru?

Min bedömning är nu att det krävs en helgs arbete till för att färdigställa gången. Jag ska även försöka göra ett bildspel på gångens färdigställande, men det kommer nog tag ännu längre tid.

Kommentarer

Populära inlägg