F A R B R O R F R O S T

Det som syns i gräsmattan är frost, och Farbror Frost var på besök med besked i helgen. För två helger sedan arbetade jag i T-shirt men det var absolut inte aktuellt i helgen. För två veckor sedan gjorde jag en omfokusering och ville bygga mur med förhoppningen att göra en hel mursida innan frosten kom. Så blev inte fallet.

Frost är för mig vad ett rött kort är för en fotbollsspelare. Ridå ner med andra ord. Än är jag dock inte beredd att ge upp utan jag hoppas att vädret ger mig någon bra helg till. Eventuellt kan jag också köpa antifrost-medel och ha som tillsats i betongen, men eftersom jag aldrig använt det tidigare känner jag mig lite tveksam över det.

Eftersom jag inte kunde gjuta så blev det till att finna andra sysslor i helgen. Farbror Frost är en sträng herre.

Kommentarer

Populära inlägg