Tidsfördriv

Eftersom frosten hotade arbetet med muren så passade jag på att göra om glidformen bakom. Som synes i bilden nedan har muren byggts upp så pass mycket så att nästa lager blir högre än glidformen bakom.

Så det var relativt lätt att få nya och större skivor på plats. Med det står jag beredd att sprinta vidare på muren så fort Farbror Frost dragit bort.

Resten av helgen gick till att sålla jord, vilket i sig är grymt tråkigt men nödvändigt. Innan jag körde igång var högen så här stor.

Eftersom jorden är bemängd med ogräsrötter, lera och sten får jag arbeta loss jord med stämjärn, vilket är ett sanslöst slöseri med tid. Men helgen bjöd inte mycket mer än detta så tid fanns. När helgen var slut hade jag fyllt min ambulerande jordcontainer med 600 l fin jord och högen hade krympt.Därpå skulle jag ha kärrat upp jorden men vädret övergick från kyla till regn. När jag sladdade omkring i leran med "snöskor" av lerkokor runt skorna insåg jag att slaget var förlorat och gav upp för helgen. Men jag väntar och och hoppas att Farbror Frost ska försvinna och ge mig åtminstone en gjuthelg till i år.

Kommentarer

Populära inlägg