Ibland händer det

Igår gick jag som vanligt hem från jobbet och passerade mina grannars garageuppfarter som vanligt. Hos en granne, som jag vet håller på att låta snickra trädäck, stod några big bags med bråte. Nyfiket tittade jag lite närmare och pulsen steg några snäpp när jag tycket mig ana ölandssten.
Efter att ha rotat i sopsäckarna, iklädd kostym, så visade det sig var fantastiskt bra ölandsstenar. Snabbt passade jag på att knacka på och fråga om jag kunde få ta deras byggsopor. Min förfrågan möttes av en blandning av överraskning och nedlåtande men bifölls. Så det var bara att snabbt gå hem, byta om, köra iväg med Slitvargen och hämta hem stenarna. Som synes blev det en rejäl hög som kommer att bygga mycket mur.
Folk får tycka vad de vill men gratis är gott.

Kommentarer

Populära inlägg