Guilty pleasure

Helgen kom, som tidigare nämnts, att domineras av grundarbeten. Grundarbeten måste genomföras men förblir en i slutändan osynlig del av slutprodukten. Och syns det inte så finns det inte. Även om jag föresatt mig att fokusera på denna otacksamma syssla så brann jag av iver att göra även synliga insatser.


Därför "okynnespusslade" jag upp lite mur också och passade på att bakgjuta likaså på påskafton.


Jag får lägga band på mig här. Även om det är kul att få synlig mur på plats så måste jag tänka på att muren bäst uppföres i förhållandevis horisontella lager. Uppförandet blir enklast med tanke på riktsnören. Vidare har jag nu en bra färdväg på rampen och muren för att komma åt att gjuta bakom. Börjar jag bygga högre får denna väg läggas om. I detta skede inbillar jag mig ha större fördelar av enklare färdväg än av högre mur.


Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Hela Sisyfosprojektet är lika mycket en fråga om vad som ska uppföras som hur det ska åstadkommas.

Kommentarer

Populära inlägg