Slitvargen is the shit

Med glimten i ögat parafraserar jag Trädgårdsmakare Hillevissan, http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/07/pelargoner-is-shit.html. Jag förundras ständigt över min eldrivna skottkärra, Slitvargen, och dess förmåga. Jag rekommenderar alla med utmanande trädgårdar att skaffa sig en Slitvarg. Ni kommer att bespara er mycket möda med dess hjälp. Kontakta Lasse på http://www.slitvargen.se/ om du är intresserad.

Med Slitvargens hjälp transporterades kvarvarande reglar upp i trädgården.Till slut var parkeringsplatsen återställd. Allt gratis formvirke är rensat från spik och uppburet. Det känns skönt att slippa skrotupplagslooken mot atan i alla fall. Imorgon återgår vi till att färdigställa det Sisyfos håller på med uppe vid gräsmattan. Grävschaktet ska grundas med grus lagt i markduk. Ännu ett jobb där Slitvargen får dra det tunga lasset.

Kommentarer

  1. Oh shit, har det redan gått 20 år??...:-)

    Jag fnissar mycket när jag läser dina inlägg, din ton är både varm och lite crazy samtidigt. Man kan liksom inte låta bli att bli berörd av allt monotont (fast både spännande o roligt) som pågår här:-))

    Den där slitvargen har jag funderat på, men eftersom vi inte har någon bod eller garage, så blir det lite trixigt med maskiner... Måste kanske bygga den där boden i år, men helst vill jag ju ha växthus...

    SvaraRadera
  2. Tack Hillevissan

    Jag är så glad över att få läsare till min, för det mesta, monotona byggdagbok som kommenterar det skrivna. Det är ju tack vare kommentarerna som man får en återkoppling på de reflektioner som utgör bloggen.

    Fru Sisyfos och andra när och kära ger beröm, men man kan ju inte riktigt frigöra sig från känslan av medlidande partiskhet. Därför uppskattar jag mycket dina kommentarer.

    Jag följer numera din blogg var dag, med det trevliga fågelkvittret, och följer intresserad allt du skriver. Av det jag läst så tycker jag mig märka att du har en mer varsam ansats till trädgårdskapandet. Där du arbetar med förutsättningarna så arbetar jag mot dem och Slitvargen passar bättre hos masochister som mig.

    Med lite tur så har jag också nu lärt mig kommentera med detta inlägg och hoppas se dig många gånger till hos mig. Även om mina bloggsteg är många och små så kommer de att utgöra en lång resa. Om 20 år kan jag, du och, med lite tur, fler blicka bakåt och häpna över allt man åstadkom medan man kunde.

    Nu ska jag bara repa mod för att kommentera lämplig inlägg hos dig.

    SvaraRadera
  3. Kul att se att ni är nöjda med Slitvargen. /Daniel, HSN Sweden (återförsäljare)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg