Delusions of grandeur

I förrgår hade jag förberett två stenar till framkant. Efter att ha varit iväg och köpt mer cement och fix så lades dessa på plats och de stenar som fullbordade respektive skift. Allt gick så pass bra att jag dristade mig till att försöka mig på ett tredje skift.

Då började trasslet. Jag tror jag höll på i en halvtimme att leta sten och försöka få till det men det ville sig inte. Sisyfos insåg då att han prövat lyckan för mycket och släppte helt sonika försöket att få ett tredje skift på plats. Så med det beslutet så bakgjöts de två skift som lagts och betongresterna fyllde två pelarcentrum. I och med detta har jag kommit upp 47 cm från marknivå.När gjutningen var klar så återupptog Sisyfos försöken att skapa två nya kantstenar, en tjock och en smal, inför morgondagen. Och denna gång gick det som en dans. Lustigt att allt faller på plats när man slutar pressa sig.

Kommentarer

Populära inlägg