Distanssten

Igår lades distansstenen på plats och gjöts dit. Som ni säker ser så blir det några nivåhöjningar men de är en konsekvens av att krönstenen är olika tjock.Betongresterna fyllde två och en halv pelarmitt. Eftersom det krävdes så pass lite betong för att fylla så pass många pelare så blandade jag inte till en ny sats som det var tänkt. Eftersom jag nu saknar avsättning för betongrester så hade jag varit tvungen att slänga, och se det vill jag inte.

Så Sisyfos gav sig i kast med att börja bygga form vid stora muren. Äntligen kommer alla de reglar jag fick tidigare i år till användning. jag kom dock inte mycket längre än att rita upp och passa ut grundregeln, eftersom spik och skruv saknas. Imorgon ska det införskaffas och sen ska det byggas form.Sisyfos ser riktigt fram emot att få börja bygga mur igen.

Kommentarer

Populära inlägg