Nära ögat

Igår var jag på vippen att kasta in handduken på väg hem i snålblåsten. Det var kallt och eländigt och jag ville helt enkelt inte Sisyfos-arbeta mer. Tack och lov tog den mer disciplinerade sidan av mig överhanden.

Efter att ha varit iväg och köpt mer cement så skulle jag köpa frostskydd. Men prislappen, 635 kr för fem liter, fick mig att tänka om. Det blir inget frostskydd utan jag gjuter så länge det inte fryser till på allvar. Gjutsäsongen har varit lång nog ändå.

Efter att detta gjorts så bakgjöt Sisyfos det stenlager som pusslades igår.Därmed har vi nu kommit till en nivå då ena sidofundamentet kommit till tänkt marknivå. Härnäst ska sten staplas här.
Därmed har Sisyfos lyckats åstadkomma det han hoppats uppnå och allt utöver detta blir en sensäsongsbonus.

Kommentarer

Populära inlägg