Papphammar

I måndags när Sisyfos stod och arbetade noterade han att ett servicebolag till Sisyfos bredbandsleverantör höll på med någon form av arbete i ett närliggande kopplingsskåp. Vid ungefär samma tidpunkt förlorade Sisyfos sin bredbandsanslutning, vilket omgående noterades av Sisyfos ständigt uppkopplade barn.

Sisyfos förklarade situationen för mellansonen och bad honom kontakta bredbandsleverantören för att förklara att servicebolaget på något sätt förstört bredbandskopplingen. Det tog tre dagar för bredbandsleverantören, vars namn börjar på T och slutar på elia, att ta detta på allvar, trots att vi dagligen beskrivit vad som hade hänt.

Idag, den fjärde dagen utan bredband, dök servicebolaget, vars namn börjar på E och slutar på ltele, upp för att åtgärda. Återigen beskrevs händelseförloppet och vårt antagande om anledningen till störningen utan någon som helst reaktion. Efter att grundligt ha undersökt vårt hem backades servicebilen ner till det skåp samma bolag arbetade med i måndags, och där konstaterades att vår fiberkabel vikts, när samma personer stängde skåpet i måndags.

Detta är ett lysande exempel på hur kundnära och hörsamma båda dessa bolag är till sina kunder, vilket alla deras reklamjinglar påstår. Det är nästan lite rysk kaliber över detta stolpskottande.

Nåväl, här har ni orsaken till den lilla radiotystnad som rått.

Detta var omskakande för Sisyfos ständigt uppkopplade barn, de kände verkligen hur den digitala marken skakade under fötterna på deras nättillvaro.

Så har fallet inte varit för Sisyfos. Han har jobbat på och enklast är att summera framåtskridandet på södra kortsidan och bårdstensläggandet i nedanstående bildsekvens för att uppdatera er om läget.










Kommentarer

Populära inlägg