Höstterminens början

 Väl hemkommen och orienterad om läget var det inte mycket annat för Sisyfos att sätta igång med höstsäsongen. Vädret har verkligen skiftat karaktär och för Sisyfos del innebär det bara fördelar. Med svalare temperaturer är det inte fullt lika stressigt med gjutandet.

Sisyfos inledde med en mjukstart. Det var nu dags att börja lägga bårdsten på motsatt sida till de bårdstenar Sisyfos lade innan han åkte. Efter att ha mätt in och fixerat reglar var det en enkel match att få första bårdstenen på plats.


Eftersom detta krävde endast en begränsad mängd betong gick det resterande betongen till att skrotstensmura grundfundamentet aningen större.


Lika skönt som det var att semestra är det skönt att vara tillbaka. Det kommer att bli en spännande höst med betydligt mer slutprodukt än tidigare. Hoppas ni läsare orkar hänga kvar bara.

Kommentarer

  1. Jag har lusläst från början till nutid, ett av de mest fascinerande projekt startat av någon, någonsin, hänger kvar till slutet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Micke, det finns inte ord för Sisyfos tacksamhet över att du hängt med så här långt och vill följa med till slutet, om det ens finns ett sådant.

      Tusen och åter tusen tack

      Radera
    2. Jag kanske formulerade mig lite dåligt, jag har inte läst sen dagen då första inlägget postades, men en 2-2,5 år sen är det väl jag ramlade in, och har gått igenom vartenda inlägg, och än är jag kvar, bloggen ingår i dags-surfen.

      Kämpa på, snart helvarv!

      Radera
    3. Micke, jag är lika tacksam oavsett formulering. Att du stått ut med detta sega projekt så länge är en bedrift i sig.

      Sisyfos kämpar på, han ger sig f-n inte.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg