Global warming?

Förra helgen, då jag inledde arbetssäsongen, förväntade jag mig inte snöstorm helgen därpå. När jag i fredags gick hem i snöoväder så insåg jag att helgen inte skulle innebära något arbete utomhus. Därför finns inget att rapportera förutom en högst personlig reflektion.

Markarbete, muruppförande och gjutning förutsätter att det är frostfritt för att projekten ska kunna genomföras. Om jag tillåts vara egoistisk så skulle lite global warming underlätta mina projekt genom att förlänga säsongen. Tyvärr får man nog konstatera att våren, vinter och hösten alla brukar komma som de alltid gjort, och mina säsonger har varit i stort sett lika långa alla år. Global warming känns långt borta när man försöker sätta en spade i en tjälfrusen jordhög sista helgen i mars samtidigt som snön ligger centimeterdjup.

Det verkar vara varmare hos isbjörnarna i Arktis, eftersom deras isar smälter enligt Al Gore. I Täby är det i alla fall frost.

Kommentarer

Populära inlägg