Istället för Roomservice

Du som följer Sisyfos vet sedan tidigare att jag slukar TV-sända inredningsprogram som en bulemiker äter glass. Värdefull tid går tillspillo för att jag helt enkelt måste se denna typ av program. Roomservice, som jag tidigare varit beroende av, har dock blivit så uselt att programmet är outhärdligt och skälet därtill finner ni här http://sisyfos-och-stenen.blogspot.com/2009/04/mediadarwinism.html.


Istället för att se på eländet igår gick jag helt sonika ut och sållade en halv kubikmeter jord istället. Jag fotograferade inte igår men sänder med ett foto från ett tidigare tillfälle. Principen och konstruktionen är busenkel. Själva sållen består av hönsnät spänt runt en enkel träram. Sållen hålls på plats av pallkragarnas låsflänsar och två ditspikade provisoriska brädor som borgar för rätt rasvinkel. Sållad jord samlas upp i en form som gjorts att tre pallkragar som staplats på varandra.

Den sållade jorden ska sedan transporteras upp till de övre terrasserna med Slitvargen. Det blir då bara en fråga om att ställa Slitvargen intill den temporära sållstationen, lyfta bort den provisoriska sållen och skyffla ner jorden i Slitvargen. Vartefter pallkragsformen töms lyfts pallkragarna bort så man slipper bökiga lyft.

Istället för att irritera sig på ännu en ny amatördesignerpajas i Roomservice, tjuvade jag till mig ytterligare någon mantimme till mitt livsprojekt. Sorry Johnny och Mattias, jag gillar verkligen er, men inte ens ni kan rädda programmet från de pinsamheter och okunnighet som ni låter designande B-kändisar stå för nu. Då är det mycket bättre att bryta mitt TV-beroende och skyffla jord istället.

Kommentarer

Populära inlägg