Två stora förluster

Allt denna helg gick min väg. Vädret var på topp, gjutningen fungerade som den skulle, allt tuffade på. Något bakslag var väl bara att vänta. Jag fick dock bakslag från det mest oväntade håll.

Jag var i färd med att göra en enklare fundamentform, där jag hållt på att gräva ur under våren, när min skruvdragare tappade all kraft. När jag fyllde 40 fick jag en Festool-skruvdragare av min fru och jag har varit mycket glad över den sedan dess. Som alla andra skruvdragare drivs den av uppladdningsbara batterier, men nu gav batterierna upp. Batteriet blev mycket varmt och fräste så det var uppenbart att det dragit sin sista suck. Så där stod jag med långnäsa och kunde inte färdigställa formen till detta grundfundament. Tur att man förberett fler ställen att arbeta på, men jag måste finna en lösning på detta snabbt för att komma framåt här.

Senare samma dag skulle jag spola av smuts från stenar och kunde då konstatera att även högtryckstvätten dragit sitt sista andetag. Inte ett liv trots att jag använde den så sent som på fredagen. Nåväl, den har hängt med sedan 99 så det var väl dags, men jag måste finna en ersättare snabbt även där. Såg till min glädje att Coop Bygg sålde en maskin för drygt 800 kr, så den måste jag nog köpa. Men inte ens två så stora förluster kunde förta det flyt jag hade under helgen.

Kommentarer

Populära inlägg