Helgens arbete

Helgen bjöd på ett förhållandevis dåligt väder. Vad värre är att mitt betonggrus håller på att ta slut. Jag uppskattade innan helgen att jag hade betonggrus för att blanda ytterligare 3 säckar betong, och köpte därför på mig en extra till helgen. I och med detta var jag tvungen att hårdprioritera vad betongen skulle gå till.

Mitt primärprojekt blev att fortsätta lägga gång på övre terrassen. I helgen så lades betong och stenar på plats enligt följande bilder. Först lördagens stenar nerbäddade i betong men inte fogade.
Därefter med överflödet, muffintopen, borttaget och fogat av min fru.Slutligen söndagens stenar nerbäddade, muffintoppen borttagen och fogade.Eftersom det går åt lite mer än en halv blandare betong när två stenar läggs i gången så blev det aktuellt att ha ett sekundärprojekt på gång för överflödet. Ett lämpligt sådant blev att bygga stödmur mot grannen, där vi ska anlägga pelargången. Först blev det fråga om att blåsa rent med högtryck och dubba ner järn i muren och som stöd för glidformen.

Överflödet från gången och en extra blandare betong gav denna stödmur en flygande start.Men när helgen var slut så hade jag betonggrus nog för en blandare till. En säck cement blev över, men nu är betonggruset helt slut.

Kommentarer

Populära inlägg