Höstrusk

Helgen bjöd på ett riktigt uselt väder. Regn, regn och mera regn. Molnen övertrumfade varandra i hur lågt de kunde ligga. Men Sisyfos var glad eftersom han hade fått ett underställ och regnkläder på Fars dag. Så när de flesta kurade ihop sig hemma i stugvärmen så trotsade Sisyfos elementen och grävde ner sig.


Som synes gillar jag raka linjer och exakthet. Nu är det fritt fram nästa säsong att anlägga gång parallellt med muren. Nu måste jag bara fundera ut ett sätt att flytta bort de oflyttbara stenbumlingarna längst bort. På gången kan jag sen placera byggnadsställningar som låter mig bygga vidare på murens höjd under nästa säsong.

Det vore att överdriva om jag påstod att något storverk åstadkoms i helgen. Helgens arbete ska snarare ses som andens makt över materien. Där den enkla lösningen är att mysa så väljer Sisyfos tröstlöst slit under vidriga förhållanden. Sisyfosarbete framför bekvämligheten med andra ord.

Kommentarer

Populära inlägg