Long time no see

Det blev en lång väntan, kära vänner. Eftersom jag känner de flesta läsare vid namn så vill jag ursäkta uppehållet i förhoppningen att ni ska hitta tillbaka under säsongen 2010. Jag har själv funderat varför jag inte skrivit något och sökt sätt ord på varför inte gnistan infunnit sig.

Den som följt Sisyfos och hans värv märker att det finns en passion mellan honom och stenarbetet. När man befinner sig mitt i passionen är det vägen kort mellan upplevelsen och dess beskrivelse, men när man befinner sig långt från passionen, läs mitt i vintern, så är det en avgrund mellan upplevelsen och orden. Härav skrivkrampen.

Nåväl, efter en riktig fimbulvinter, så har våren kommit igång sent omsider. Jag har kastat långa och längtansfulla blickar på stenhögarna, murarna och terrängen. Och äntligen har jag släppts ut som en kalv på grönbete. Och jag börjar säsongen som jag slutade, dvs grävande.

Jag måste nu gräva ut det område där muren, som jag arbetade på förra året, ska vika av uppåt. Så på kvällarna har jag gått ut efter jobbet och hackat loss stenhård pinnmo, sorterat ut små och stora stenar och skottat bort kvarvarande jord.
.

Istället för att gå ut och jogga så har jag grävt ut en yta på 2 gånger 3,5 meter som varit en meter djup ner till berg. Och det gör så där härligt ont som bara en otränad masochist kan finna en mils löpning i högt tempo. Äntligen!

Kommentarer

Populära inlägg