Svansen mellan benen

Ilskan över det sista mötet med bokförläggaren ville ta sig uttryck i form av väsen. Men jag kunde inte förmå mig att vara så gemen. Istället fick jag vika helgen åt diverse ljudlösa verksamheter och njuta av det vackra vädret under lördagen.

Sisyfos baxade upp en massa sten som ska användas för att fylla grunden i pelargången.
Utrymmet spolades rent och tömdes på vatten medelst sughävert. Den stora bumlingen ska vara den första som gjuts på plats.Tillsammans med mellansonen, som grävde för pengar under helgen, flyttade jag bort ölandssten och småstenshögen flyttades uppåt i backen under lördagen. På söndagen gjorde herr och fru Sisyfos gemensam sak och sållade jord. Den sållade jorden fyllde sedan en av de övre planteringslådorna. Efter 30 stycken (!) Slitvargar fyllda med sållad jord var högen borta. Vaksamt bevakade jag när meditationen hos bokförläggaren skulle vara slut respektive dag. När jag så att så var fallet passade jag på att mura krönsten på plats, tre stenar per kväll. I och med det så är det bara en sida kvar att sätta krönsten på, och den ser ni i överkant på bilden.
Det bruk som blev över användes för att fylla i där ett steg upp till växthuset ska göras.
Jag må ha varit, och är fortfarande, arg på bokförläggaren och hans dikterande men jag är inte elak. Sisyfosprojektet är ett "labour of love" men det ska inte medföra obehag för andra. Hänsyn ska visas så långt möjligt är, även om sinnet är fyllt med ideer om motattacker. Det är tur att det finns en massa sidoprojekt som gör att man kan visa hänsyn.

Kommentarer

Populära inlägg