Hope springs eternall

Jag hoppas fortfarande på en släng av mildväder, men det går inte att blunda för att kvicksilvret flirtar med nollstrecket. Istället för att gjuta så bestämde Sisyfos sig därför för att höja och bättra på ett formavsnitt.Väl igång så grep jag mig också an att höja arbetsplattformen. Detta visade sig inte vara ett litet projekt, speciellt då min arbetskamrat insjuknat. Det var mycket arbetssamt att lyfta upp de tunga spångdelarna över huvudhöjd och hela projektet kom att ta hela helgen. Med den nya arbetsställningen kommer arbetet att underlättas avsevärt under lång tid.I sammanhanget vill jag också lyfta fram glädjen i att få användning för allt det spillvirke jag haft liggande. När väl en sådant här projekt dyker upp finns material på plats och man slipper dyra inköp och tidsförluster. Släng inte allt direkt utan spar, till slut behövs materialet igen.

Kommentarer

Populära inlägg