Sysslolös

Ibland när jag är sysslolös brukar jag pröva tabben "Nästa blogg>>" som finns i statusraden högst upp. Då bjuds man på en slumpvist sammansatt serie olika bloggar som kan tänkas intressera. Oavsett om man finner dem intressanta så slås jag av den höga kvaliteten på fotografier, som i regel tagits av bloggförfattaren.

Det verkar som om majoriteten av dessa fotografer/bloggare har en avancerad fotografisk bakgrund. Komposition, tematik, ljussättning, ja allt är i regel mycket proffsigt gjort. Mina egna bilder bleknar i jämförelsen och är tacksam över att den lilla skaran regelbundna läsare likafullt hänger kvar. Jag är förhållandevis duktig på saker relaterade till sten, men den expertisen har inte med fördel kunnat överföras på mitt fotograferande.

Avslutningsvis vill jag uppmärksamma läsare på att kommentarsfunktionen nu ska vara öppen för alla. Det var tydligen någon inställning som jag missat och som påpekats när jag mött läsare IRL. Nu är det fixat så nu är det bara att börja föra dialog ;)

Kommentarer

Populära inlägg