Fint främmande

Besökssiffrorna har på sistone ökat på ett glädjande sätt. Ingen skulle ju per definition blogga om de inte ville bli lästa, och glädjande nog så verkar fler och fler titta in hos Sisyfos.

Idag upptäckte jag att en trädgårdsdesigner vid namn Hillevi Liljeström hittat hit, och faktiskt länkat upp Sisyfos. Stort tack.

Gå gärna in på Hillevis blogg, http://stocksundgarden.blogspot.com/, och njut av vackra bilder, fina projekt och tänkvärda reflektioner.

Hillevi, jag försökte kommentera i din blogg, men verkar inte kunna göra det utan att röja mitt egentliga namn, så därför vill jag passa på och berömma din blogg i min blogg istället. Faktum är att jag åker förbi det projekt du kallar "cement make over" var dag med tåget och följde dess färdigställande nyfiket. Liten värld. För övrigt tar du fantastiskt vackra bilder.

Kul också att se dig omnämna Tom Stuart-Smith. Själv är jag mer förtjust i Arabella Lennox-Boyd (mycket dubbelnamn bland fina trädgårdsdesigners), och det verkar som om skillnaden i våra preferenser kan spåras bakåt ända till skillnaderna mellan William Robinson och Getrude Jekyll/Edwin Lutyens.

Kommentarer

  1. Heeeeej!

    Ojsan, ojsan... sååååå överraskande och trevligt med denna oväntade uppvaktning:-) Det såg så spännande ut i bloglistan med "Fint främmande" så jag kikade in idag igen:-)
    Konstigt att du inte kunde kommentera på ditt vis, hoppas det går bättre nästa gång! Kanske kan du klicka i Anonym?

    Joda, Arabella är också en av mina favvisar! Här ser du ett inlägg med hennes arbete: http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/03/tradardsmastardrommar.html

    Ha det gott, vi ses igen!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg