Kan hon kan jag

tänkte Sisyfos. Sisyfos har börjat följa och läsa Trädgårdmakare Hillevissan mer och mer. Det är berömvärt med bloggare som uppdaterar sina bloggar frekvent, för att på så sätt knyta åt sig läsare. Precis som med bekanta IRL så vill man ju se vad som händer och följa utvecklingen nära.


Hillevissan skriver intresseväckande och tar förföriskt vackra vegetationsbilder. Hon tar så pass lockande bilder att även Sisyfos vill försöka bli växtfotograf. Den som följt Sisyfos har säkert märkt att Sisyfos inte är någon fotograf överhuvudtaget. Nej, här är det upp med kameran och klick bara. Något tålamod med att kolla ljus, komponera bildvinklar och beskära i kameran är det inte fråga om. Men i all blygsamhet så vill Sisyfos nu försöka sig på mer lockande växtfotograferande. Som ett första försök har Sisyfos dykt in i vegetationen på övre terrasserna, in i vår medelhavsinspirerade rabatt. Äran för växtkompositionen ska dock med rätta hamna hos fru Sisyfos, och åtminstone Sisyfos tycker resultatet blivit riktigt bra.

Kommentarer

  1. Bäste Herr Sisyfos!

    Det är ett ständigt nöje att läsa Eder blogg! Att dessutom nu vara en slags bloggförebild gör ju inte nöjet mindre:-) Jag njuter stort av Edert pågående stenprojekt - vill bara se mer av det! Som tur för mig vilar framfarten på projektet föredömligt lite! Fler växtbilder kommer att glädja mig, men personligen är jag redan såååå nöjd med en blogg med ett sådant fokus! Good job!

    Hälsar
    Eder Trädgårdsmakare H.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg