A sense of accomplishment

Sisyfos har varit lika seg som säsongsstarten. Förmågan att göra saker har varit begränsad pga av kyla, markfrost och snöstorm(förra helgen). Och då har inte lusten att skriva heller infunnit sig. Men fru Sisyfos manar på så då är det lika bra att masa sig igång.

Under påskhelgen så uteslöt markfrost alla försök att gräva jord och fylla upp gräsmattan. Istället gjorde makarna Sisyfos gemensamma krafter för att flytta okomposterat material till nya komposten och gräva och fördela ut färdigkomposterat material i rabatterna.Gott och väl fyra kubikmeter färdigkomposterat material fördelades ut i olika rabatter. Genom att återanvända kompost på detta sätt så bygger man så sakta upp och förbättrar jordens struktur.



Kommentarer

  1. Hej

    Jag tittar in då och då och är alltid så imponerad av ditt arbete. Som jag skrev på min blog skulle jag behöva lite information, ja kanske till och med hjälp. Känner du någon i Västeråsområdet som kan det här med sten? Hör av dig.

    /Robban@Husihelvete.se

    SvaraRadera
  2. Hej Robban

    Tack för dina vänliga ord. Jag är inne på er blogg med jämna mellanrum och känner igen mig i det slit du nu har med att gräva upp stenar. Tyvärr känner jag inte till någon som jobbar med sten i Västerås men jag svarar gärna på dina frågor.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg