Dagens hjälte

Sisyfos är glad över att det finns läsare som vill läsa om hans omfattande och långsamma projekt. De får gånger som han får kommentarer så blir han än gladare, eftersom en läsare vill växla ord med Sisyfos. I söndags lämnade Gruvarbetarn en kommentar och ett tips, om att skaffa en vikt.

Sagt och gjort. YRC visade sig ha vikter till bergborren och Sisyfos fick med sig en rejäl dank hem på inrådan av Gruvarbetarn.
På slaget klocka 9 körde Sisyfos igång, dagen var grå och tråkig vilket innebar att Sisyfos inte störde någon grannes vårupplevelse. Att använda vikt visade sig vara enormt arbetsbesparande. Borrandet gick nu mycket lättare och precis som Gruvarbetarn sa så var det bara att styra borren, mestadels längs benen.
Sisyfos bröt för kväll klockan halv sju och hade då tagit en halvtimmes lunch. Imorgon när dammet lagt sig ska vi mäta hur många borrmeter vi hann på dessa nio timmar. Sisyfos är förvisso slut, framförallt i ryggen, till följd av de mer horisontella borrhålen men är inte så katatonisk som han blev förra gången.

Jag vill därför rikta ett stort tack till Gruvarbetarn som med sitt tips besparat Sisyfos avsevärd möda.

Kommentarer

  1. Glad att kunna hjälpa till
    Som vanligt är jag imponerad över det "Sisyfosiska" arbetet som ni lägger ned, samtidigt kan jag inte låta bli att undra över mängden arbete ni lägger ned, men då slår det mig att om det hade rört sig om en annan sysselsättning som inte är så fysiskt ansträngande t.ex. frimärkssamlande så hade jag inte varit så undrande. Det är ju trots allt "bara" en hobby.
    Hoppas du förstår vad jag menar

    Hälsningar
    Gruvarbetarn

    SvaraRadera
  2. Jag misstänker att det är något i åldrande och medelålders mäns psyke som gör oss monomana.

    Jag vevar inte på en golfbana på jakt efter lågt handikapp, jag klär inte i lycra och snabb cykel i jakten på een snabb Vätternrunda och har inte råd med specialtränare för att slå rekordtider på Vasaloppet.

    I stället trivs jag med att råda över min egen mark och är glad när man kan åstadkomma något för framtiden.

    Jag är glad över att i Dig ha funnit en läsare som finner nöje i att följa oss i vårt arbete.

    Vänligen

    Sisyfos

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg