Redo för kraftmätning

På dymmelonsdag har Sisyfos tagit ledigt. Påsken kommer tidigt och Sisyfos har planerat att utnyttja helgen för att borra hål och därefter hinna återhämta sig till arbetsveckan därpå. De läsare som hängt med ett tag vet att Sisyfos söker utnyttja kompressor och borr så effektivt som möjligt, till priset av att han själv blir helt slutkörd. Det tar flera dagar innan Sisyfos återhämtat sig fysiskt och pirrningarna/domningarna släppt i händerna.
Så igår grävdes platån fram bortom bergklacken som Sisyfos kan stå på vid borrandet. De två stora stenarna spräcktes ner och bars bort. Därefter högtrycksspolades berget rent och med hjälp av gul markeringsspray märktes varje borrhål ut och våglinjen markerades i bakkant.
Märkningen kan förefalla överdriven men det besparar Sisyfos en del möda när han står där med en hoppande bergborr och är helt slut. Då är det bara att sätta borret på gul prick och köra vidare. Vidare är det lättare att få fäste på ett renspolat berg och Det finns ingen risk att Sisyfos halkar till på hal lera med tung utrustning i händerna.


Sisyfos är så redo han kan bli och hoppas intensivt att det åtminstone inte blir snöfall, såsom det varit i helgen.

Kommentarer

  1. Hej måste bara säga att jag beundrar din ihärdighet, men jag ställer mig lite frågande till att du får problem med pirrningar i händerna. När jag jobbade på vägverket för länge sedan, så hade vi en vikt att hänga på borrmaskinen på det viset behövde vi bara styra borrmaskinen när hålet väl var etablerat, man kunde hålla maskinen med två fingrar

    Hälsningar
    En Gammal gruvarbetare

    SvaraRadera
  2. Tack gruvarbetarn

    Till att börja med vill jag tacka för att Du läser min blogg och för att Du bemödat Dig kommentera. Det var ett bra tips Du gav och jag ska fråga på YRC på onsdag. Undviker gärna de domningar/pirrningar som jag vet brukar hänga i upp till fem dagar efteråt.

    Hälsningar Sisyfos

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg