Produktansvar

Sedan några år tillbaka köper Sisyfos all sin krönsten från Sjöström Stenförädling AB. Sisyfos hade tidigare en annan nystensleverantör men bytte efter en denne leverantörs ovilja att ta ansvar för undermålig produktleverans.

Som ni läsare vet så fick Sisyfos nyligen en leverans av krönsten, som har använts för att bygga trappa. Dessvärre visade det sig att tre av de femton levererade stenarna hade skador, sprickor och stora bortfallna skärvor, såsom på övre högra hörnet på stenen nedan.

När Sisyfos påtalade detta för Håkan på Sjöströms Stenförädling så svarade han med att direkt utfästa sig att leverera tre ersättningsstenar. Sisyfos passade då också på att kompletteringsbeställa krönsten till halvväggarna i växthusdelen.

I dag kom leverans av dessa ersättningsstenar och Sisyfos ägnade kvällen åt att transportera stenen upp till trappan, så det blev inget läggande av den åttonde stegstenen i bruk.

Så med detta inlägg vill Sisyfos lyfta fram det oväntat tillmötesgående kundbemötande som Sjöströms Stenförädling står för.

Sisyfos "laikar" Sjöströms Stenförädling och rekommenderar dem varmt till alla och envar som funderar på att ha ny ölandssten i sin trädgård.

Kommentarer

  1. När jag på semesterturerna på denna underbara ö passerar förbi deras anläggning så brukar jag tänka; "Hmm, där skulle jag vilja vandra runt under en dag och se hur dom arbetar." Trevligt att servicen även är lika inbjudande. :) Fantastiskt kul att följa ert arbete. Superfint blir det.

    SvaraRadera
  2. Tack Stefan, du är alldeles för snäll. Ser mig dock mer som en fasadmålare jämfört med den allkonstnär du är då du i din blogg bemästrar trä, metall, sten, mekanik och, motorer.

    SvaraRadera
  3. Jag blir alltid imponerad av det ni gör och resultatet av det. Du och jag har uppenbart en egenskap gemensam, förutom envisheten då som väl rent av kan klassas som tjurighet, och den egenskapen är en noggrannhet som väl matchar envisheten. Det är den egenskapen samt en orädsla för att ge mig på nya saker som nog ger illusionen av att jag behärskar mer än vad som är fallet. Men man lär ju sig ju mer man kastar sig in i.
    Det ni skapat med ölandssten och betong (tänker på pelargången) är ju helt fantastiskt, både i sitt arbete och resultat. Inspirerande att följa, både i med och motgång.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg