Global warming !

Imorse såg jag säsongens första snöflingor och i dagens Aftonbladet, http://www.aftonbladet.se/vader/article5950289.ab, varnas det för att vädret är kallare än normalt och att halkrisk föreligger. Tur att man tog tillfället i akt i helgen och gjöt med andra ord.

Du som följt mig ett tag känner säkert till min skepsis till klimatalarmisterna och deras Krösa-Maja-rop om global warming. Om inte så kan kan du finna min syn här, http://sisyfos-och-stenen.blogspot.com/2009/06/global-warming-2.html. På grundval av mina begränsade och lokala observationer, så har såväl tidig sommar som sen höst varit kallare än normalt, vilket för mig är helt oförenligt med begreppet uppvärming.

Klimatalarmisterna ville med filmen "Day after tomorrow" varna för effekterna av global warming genom visa att en ny istid infann sig på några dagar som ett resultat va global warming (!!!!). Få verkar ha påtalat för filmmakarna det absurda i att uppvärming ska leda till nedfrysning, utan här har ändamålet helgat medlen för klimatmaffian. Film är film, men i verkligheten råder ju samma paradox. Klimatmaffian varnar för stigande temperaturer om vi inte gör bot och bättring samtidigt som det lustigt nog blir kallare snarare än varmare. Ingen vill dra på sig miljöpöbelns ilska och hävda att dogmen som trummas ut hela tiden rimmar illa med sanningen. Ingen vill skrika att klimatkejsaren Al Gore är naken.

Jag får således nöja mig med att konstatera att global uppvärmning tydligen leder till lokal nedkylning. Jag får väl stå här i badbyxor och riskera köldskador medan jag väntar på värmevågen som alla säger ska komma.

Kommentarer

Populära inlägg