Global cooling?

Enligt metereologerna är detta den kallaste juni vi har upplevt på 50 år, och helgen bjöd på konstant regn och rusk. Jag har således inte kunnat göra annat än att reflektera över allas oro över global uppvärmning.

Jag tillhör inte klimatmaffian, som springer som Krösa-maja mellan gårdarna och ojar sig över sakers tillstånd. Jag är en enkel person som baserar mina slutsatser på mina lokala observationer. Redan i ett tidigare inlägg; http://sisyfos-och-stenen.blogspot.com/2009/03/global-warming.html, har jag uttryckt misstro mot domedagsprofeterna på grundval av det jag ser i min närhet.

Och nu har vi som sagt den kallaste juni på en mansålder. Man måste vara blint troende på Al Gore om man inte tycker det går mot resonemanget om global uppvärmning, när man måste vrida upp värmen för att inte frysa inomhus en vecka innan midsommar.

Kommentarer

Populära inlägg